
Tipuri de colectare

Colectezi ambalajele SGR scanându-le cu aplicația RetuRO. La minim 3 saci plini, comanzi ridicarea sacilor folosind aplicația RetuRO.

Instalezi un Reverse Vending Machine. RVM-ul verifică ambalajele SGR prin scanare și le reține pe cele conforme La minimum 3 unități pline, acesta emite automat o comandă de ridicare.
Obligațiile comercianților în SGR
Înregistrare și conformitate
Vinde doar băuturi de la producători înrolați în SGR: returosgr.ro/info-producatori
Înregistrează-te si finalizează toți pașii pe: portal.returosgr.ro
Accesorii RetuRO
Comandă saci și sigilii din e-shopul RetuRO, în funcție de tipul de colectare si aparatul RVM.
Accesul se face după semnarea contractului, din contul de comerciant.
Punct de colectare funcțional
Asta înseamnă să:
•accepți ambalaje SGR conforme, indiferent de locul achiziției.
•rambursezi garanția de 0,50 lei/ambalaj.
•asiguri un spațiu accesibil și semnalizat pentru colectare (manuală sau automată).
Depozitare și predare
În cazul colectării manuale, comanda de ridicare se face exclusiv în aplicația RetuRO, după min. 3 saci plini.
În cazul colectării automate, comanda se generează automat la minim 3 unități pline.
Raportare lunară
Trebuie să transmiți rapoartele obligatorii lunar, conform termenelor din portal.returosgr.ro
Informare consumatori
Trebuie să afișezi informații despre SGR, în baza unui model standard de informare. În funcție de tipul comerciantului, trebuie să afișezi alte tipuri de informații. De exemplu, în cazul magazinelor, trebuie să afișezi programul de colectare.
Recomandare legală
Consultă HG nr. 1074/2021, cu modificările și completările ulterioare, pentru a respecta corect obligațiile legale din cadrul SGR.
Ce se poate returna?
Ambalaje din PLASTIC
Ambalaje din ALUMINIU
Ambalaje din STICLĂ
- Se colectează toate ambalajele SGR din plastic, cu volum între 0,1 L și 3 L, marcate cu simbolul oficial SGR.
- Ambalajele trebuie să fie: goale, intacte, cu eticheta vizibilă și codul de bare valid.
Cum știi dacă un ambalaj este conform:
- Dacă ai RVM (colectare automată): aparatul identifică și acceptă doar ambalajele conforme înregistrate în Sistem, în Registrul Ambalajelor SGR.
- Dacă ai colectare manuală: scanează ambalajul în aplicația RetuRO pentru comercianți la momentul preluării. Aplicația îți confirmă instant dacă ambalajul este sau nu în Registrul Ambalajelor SGR.
- Se colectează toate ambalajele SGR din aluminiu si metal, cu volum între 0,1 L și 3 L, marcate cu simbolul oficial SGR.
- Ambalajele trebuie să fie: goale, intacte, cu eticheta vizibilă și codul de bare valid.
Cum știi dacă un ambalaj este conform:
- Dacă ai RVM (colectare automată): aparatul identifică și acceptă doar ambalajele conforme înregistrate în Sistem.
- Dacă ai colectare manuală: scanează ambalajul în aplicația RetuRO pentru comercianți la momentul preluării. Aplicația îți confirmă instant dacă ambalajul este sau nu în Registrul Ambalajelor SGR.
- Se colectează toate ambalajele SGR din sticlă, cu volum între 0,1 L și 3 L, marcate cu simbolul oficial SGR.
- Ambalajele trebuie să fie: goale, intacte, cu eticheta vizibilă și codul de bare valid.
Cum știi dacă un ambalaj este conform:
- Dacă ai RVM (colectare automată): aparatul identifică și acceptă doar ambalajele conforme înregistrate în Sistem.
- Dacă ai colectare manuală: scanează ambalajul în aplicația RetuRO pentru comercianți la momentul preluării. Aplicația îți confirmă instant dacă ambalajul este sau nu în Registrul Ambalajelor SGR.
Beneficii colectare
Fidelizezi clienții
Oferi consumatorilor o experiență pozitivă și comodă de returnare, ceea ce crește loialitatea și încrederea în magazinul tău.
Primești tariful de gestionare
Recuperezi garanția plătită către consumatori și primești tariful de gestionare pentru fiecare ambalaj colectat. Participarea ta este neutră din punct de vedere al costurilor.
Crești traficul în magazin
Consumatorii revin periodic pentru a-și recupera garanția, crescând astfel fluxul de clienți și potențialul de vânzări suplimentare.
Ajuți să facem țara mai curată
Ești parte din cel mai mare proiect de economie circulară din România, care reduce poluarea, sprijină reciclarea și poate fi folosit pentru programe locale (loialitate, donații, cauze sociale).
Tariful de gestionare
Toți comercianții care colectează ambalaje SGR și le predau catre RetuRO primesc tariful de gestionare, pentru ca participarea la Sistemul de Garanție-Returnare să fie neutră din punct de vedere al costurilor.
Tariful de gestionare are rolul de a compensa comercianții pentru cheltuielile legate de:
infrastructura de colectare și spațiul ocupat;
personalul implicat în proces;
costuri de securitate și alte costuri operaționale.
Află mai multe detalii despre tipurile de colectare
Episodul 2. Înscrierea SGR
Resurse utile
1. Documente
- Ghid pas cu pas pentru înregistrarea comercianților în portal | pdf
- Ghid pentru colectarea manuală | pdf
- Ghid pentru colectarea automată | pdf
- Procedura de conectare RVM la platforma RetuRO| pdf
- Ghid informativ pentru HoReCa | pdf
- Tarife de gestionare comercianți – 2025 | pdf
- Material informativ pentru personal | pdf
- Toolkit pentru comercianți | pdf
- Ghid de utilizare a brandului pe aparatele RVM (Brand Guidelines) | pdf
- Manualul SGR pentru comercianți | pdf
2. Contacte
- suport@returosgr.ro – pentru înregistrare și suport tehnic în portal, aplicatie, e-shop
- raportare_comercianti@returosgr.ro – pentru transmiterea rapoartelor
- colectare@returosgr.ro – pentru întrebări despre ridicări și logistic
- reclamatii-transport@returosgr.ro – pentru sesizări privind transportul
- facturare@returosgr.ro – pentru sesizări privind facturarea
1. Documente
- Ghid pas cu pas pentru înregistrarea comercianților în portal | pdf
- Ghid pentru colectarea manuală | pdf
- Ghid pentru colectarea automată | pdf
- Procedura de conectare RVM la platforma RetuRO| pdf
- Ghid informativ pentru HoReCa | pdf
- Tarife de gestionare comercianți – 2025 | pdf
- Material informativ pentru personal | pdf
- Toolkit pentru comercianți | pdf
- Ghid de utilizare a brandului pe aparatele RVM (Brand Guidelines) | pdf
- Manualul SGR pentru comercianți | pdf
2. Contacte
- suport@returosgr.ro – pentru înregistrare și suport tehnic în portal, aplicatie, e-shop
- raportare_comercianti@returosgr.ro – pentru transmiterea rapoartelor
- colectare@returosgr.ro – pentru întrebări despre ridicări și logistic
- reclamatii-transport@returosgr.ro – pentru sesizări privind transportul
- facturare@returosgr.ro – pentru sesizări privind facturarea