Ești producător sau importator de băuturi în ambalaje în scopul SGR? Informațiile de mai jos te vor ajuta să vezi ce obligații legale ai și ce trebuie să faci!
Toți operatorii economici care produc, achiziționează intracomunitar sau importă în România produse din
categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase (produse SGR),
în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv,
au o serie de obligații legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), care va deveni funcțional
în România începând cu 30 noiembrie 2023.
Aceste responsabilități sunt stabilite prin Hotărârea de Guvern nr. 1074/2021 și includ, printre altele, obligația
de marcare a produselor SGR și de raportare a acestora.
O persoană juridică ce produce și introduce pe piața din România produse SGR, ori importă sau achiziționează intracomunitar aceste produse și le introduce pe piața românească.
Dacă ești producător sau importator în scopul SGR, atunci ai obligația legală de a te înregistra în baza de date
a Sistemului de Garanție-Returnare.
Mai jos găsești toate informațiile necesare pentru înregistrarea online și pașii pe care trebuie să-i parcurgi.
Secțiunea dedicată producătorilor și importaturilor este disponibilă aici și vei putea crea un cont introducând următoarele date:
Datele de identificare ale societății, însoțite de copie a certificatului de înregistrare fiscală.
Numele, numărul de telefon și adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate în relația cu administratorul SGR.
După crearea contului, vei transmite administratorului SGR o notificare ce trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:
Numărul de unități de ambalaje care fac obiectul SGR și greutatea aferentă de ambalaj exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul anterior notificării, defalcate pe tip de material, volum per unitate de ambalaj și categorii de produse conținute.
Notificarea va fi semnată cu semnătură electronică, prin intermediul site-ului portal.returosgr.ro
În cel mult 60 de zile după transmiterea notificării, vei încheia un contract cu administratorul SGR, tot prin intermediul site-ului www.returosgr.ro. Vei fi ghidat pas cu pas de către administratorul SGR în toate etapele de operaționalizare a SGR.
Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare se încheie pe 28 februarie 2023.
Ne poți contacta pe e-mail la adresa: suport@returosgr.ro sau ne poți apela la numărul de telefon 021 207 00 09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 - 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.
Conform HG 1074/2021, neînregistrarea în baza de date gestionată de către administratorul SGR se sancționează cu
amendă de la 20.000 la 40.000 RON.
Ion Ghica, 13, etaj 4,
030045, București, România.