Skip to main content

Despre RetuRO

Despre RetuRO

RetuRO este compania înființată de către de un consorțiu format din trei acționari privați și un acționar public și desemnată prin lege administrator al Sistemului de Garanție-Returnare.
Compania a fost formată ca o societate administrată în sistem dualist, ce are la bază principiul not-for-profit, ceea ce înseamnă că, prin actul constitutiv, aceasta și-a asumat obligația de a reinvesti eventualul profit exclusiv în dezvoltarea sistemului.

Acționariat RetuRO

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. a fost înființată, conform legislației în vigoare, de către asociațiile reprezentative ale producătorilor de băuturi și ale comercianților pentru a gestiona sistemul de garanție-returnare implementat în România. Ulterior, compania a adoptat în acționariat și statul român.

actionari

Viziunea RetuRO

viziunea RetuRO

Ne dorim să creăm o țară în care fiecare locuitor se simte responsabil de mediul său și vrea să-l păstreze curat. Noi credem că ReturoSGR inspiră dorința de schimbare pozitivă, deschizând drumul și oferind cea mai bună soluție pentru colectare și reciclare eficiente.

Motivăm românii de astăzi să acționeze, ca generațiile de mâine să se bucure de o țară mai curată, mai verde, mai prosperă.

Misiunea RetuRO

misiunea RetuRO

Misiunea RetuRO este de a implementa cel mai mare proiect de economie circulară al României - sistemul de garanție-returnare. Cu ajutorul acestui proiect, vom putea avea un mediu mai curat și mai verde și vom atinge țintele de colectare și reciclare impuse la nivel european prin noul pachet pentru economie circulară al Uniunii Europene. 

Sistemul de Garanție-Returnare va impulsiona piața de reciclare din România, oferind cantități semnificative și de calitate de materie primă.

Valorile RetuRO

RESPONSABILIATE

IMPACT SOCIAL

VIITORUL ÎN PRIM-PLAN

EFICIENȚA

TRANSPARENȚA

Principiul care ne ghidează este responsabilitate. Considerăm cu tărie că acțiunile și deciziile noastre pot impacta mediul, societatea și bună-starea viitoarelor generații. Ne asumăm rolul important pe care îl avem în crearea unei Românii mai sustenabilă și mai responsabilă cu mediul.

Dacă suntem responsabili de acțiunile noastre, punem bazele unui viitor mai curat.

Credem în puterea transformatoare a acțiunii colective. Împreună creăm parteneriate, colaborăm cu toți cei implicați și ne conectăm cu membri comunităților pentru a genera schimbare sustenabilă. 

Creăm o forță mai mare decât oricare dintre noi, capabilă să se ridice la înălțimea tuturor provocărilor climatice.

Viziunea noastră se extinde dincolo de prezent și lucrăm fără odihnă pentru viitorul sustenabil al României.

Căutăm soluții inovative și anticipăm nevoile climatice emergente. Investim în cercetare și dezvoltare pentru a rămâne un pas înaintea practicilor sustenabile, care pot asigura un viitor prosper.

Prioritizăm eficiența, restructurăm sistemul român de reciclare, păstrăm materiile prime și reducem deșeurile, îndreptând România către un model de economie circulară care asigură un viitor sustenabil.

Ne angajăm în dialog deschis, împărtășim progresul, reușitele și provocările cu toți partenerii noștri. Suntem transparenți cu privire la obiective, metode și impact. 

Avem un simț puternic de răspundere și încurajăm interacțiunile active ale oamenilor, Guvernului și partenerilor.

Compliance și Codul de Etică și Conduită

Compliance sau Conformitatea în RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. se referă la angajamentul fiecărui salariat și partener de a respecta atât reglementările interne ale companiei, cât și legislația aplicabilă, printr-un comportament fundamentat pe etică, profesionalism și integritate. În cadrul desfășurării responsabile a activității sale, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. își ia un angajament ferm să respecte reglementările aplicabile odată cu  implementarea principiilor de Conformitate (Compliance), cu scopul de a preveni orice încălcare a legislației relevante pentru activitatea companiei și de a asigura respectarea procedurilor interne.

RetuRO SGR a adoptat un Cod de Etică și Conduită care definește standardele de comportament pe care ne angajăm să le urmăm, incluzând respectul pentru lege, corectitudinea în activitățile de afaceri și responsabilitatea socială. Codul de Etică și Conduită RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este o resursă importantă care va ghida interacțiunile noastre profesionale cu partenerii de afaceri, autoritățile publice, angajații și colaboratorii noștri și va contribui la menținerea unui mediu de afaceri sănătos și respectuos. 

Codul cuprinde un set de valori și principii pe care ni le asumăm și pe care le considerăm esențiale pentru partenerii noștri, după cum urmează:

  • Responsabilitate socială. Norme sociale minime - În promovarea și asumarea responsabilității sociale, RetuRO își asumă și respectă standardele sociale minime în concordanță cu misiunea sa de a implementa sistemul de economie circulară de returnare – garantare. Standardele sociale minime reprezintă un set de norme fundamentale concepute pentru a asigura drepturile și bunăstarea lucrătorilor în întreaga lume, stabilite și promovate în principal de Organizația Internațională a Muncii („OIM”), conforme cu Pactul Global al Națiunilor Unite și cu Declarația Universală a Drepturilor Omului. Responsabilitatea socială reprezintă angajamentul nostru de a contribui activ la binele comun, de a respecta și promova drepturile fundamentale ale tuturor și de a avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Fiecare membru al comunității noastre este responsabil de menținerea unui climat de respect, integritate și colaborare.
  • Integritatea - RetuRO împreună cu partenerii, angajații și colaboratorii săi formează un conglomerat cu o conduită corectă şi onestă, care dă dovadă de consistență între acțiuni, valori, principii și reguli de drept. Așteptăm ca toți partenerii RetuRO să fie responsabili pentru acțiunile lor și să demonstreze integritate în interacțiunile lor cu ceilalți membri ai comunității.
  • Transparenţa și nediscriminarea - Transparența decizională, deschiderea faţă de public, liberul acces la informaţiile de interes public și dialogul deschis şi constructiv, cu toate părţile interesate, reprezintă liniile de ghidare în activitatea RetuRO. Aceste linii sunt trasate atât în interiorul RetuRO cât și în relațiile cu partenerii săi. RetuRO promovează și susține incluziunea si atitudinea nediscriminatorie faţă de angajații săi și/sau partenerii contractuali, indiferent de rasă, sex, religie, orientare sexuală, apartenenţă politică sau de alte asemenea criterii ce pot sta la baza discriminării.
  • Egalitatea de tratament - RetuRO asigură egalitatea de tratament, abținerea de la comportamente discriminatorii pe criterii de naţionalitate, sex, origine, rasă, etnie, handicap, boală, vârstă, religie sau apartenență politică. Partenerii RetuRO trebuie să se bazeze pe aceleași principii. Nu sunt permise comportamentele de abuz sau orice formă de discriminare. Orice încălcare a acestor reguli poate duce la sancțiuni.
  • Confidenţialitatea și protecția datelor - Confidențialitatea reprezintă votul de încredere în relațiile RetuRO cu partenerii, angajații și colaboratorilor. Prin urmare protecția tuturor informațiilor, pe toată durata desfășurării relației cu RetuRO, inclusiv după încetarea acesteia, reprezintă o condiție imperativă pe care RetuRO o oferă și o pretinde în asemenea relații. 
  • Practicile privind concurența - RetuRO crede, încurajează și practică concurența loială și deschisă și solicită tuturor coraboratorilor aderarea la toate legile aplicabile privind concurența. Toți colaboratorii trebuie să se conformeze acestor legi întotdeauna, inclusiv oricărei politici aplicabile la nivel național, european și internațional. Relațiile de afaceri cu colaboratorii RetuRO trebuie să se alinieze cu toate legile aplicabile în domeniul concurenței.
    Combaterea corupţiei- Angajații, conducerea, RetuRO și nici partenerii RetuRO nu trebuie să accepte sau să solicite niciodată mită, plăți necorespunzătoare, cadouri sau gratuități de la orice partener contractual al RetuRO. Angajații/managerii RetuRO și nici partenerii RetuRO nu au voie să ofere sau să solicite cadouri, petreceri, mese, contribuții politice, donații, și nici să accepte aceste lucruri de la parteneri de afaceri, în numele RetuRO. 

Identificarea și prevenirea din timp a posibilelor încălcări de conformitate reprezintă o prioritate pentru RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. În cazul în care observați indicii referitoare la încălcări de conformitate sau încălcări care se referă la domeniile stipulate de Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public,  vă rugăm să vă adresați Ofițerului de Conformitate la următoarele date de contact:

Adresa: Globalworth Campus, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A., Str. Ing. George Constantinescu nr. 4B și Str. George Constantinescu nr. 2-4, clădirea A, etaj 4, Sector 2, București, România
În atenția Ofițerului de Conformitate și/sau la adresa de email: compliance@RetuROsgr.ro

Confidențialitate: Informațiile furnizate vor fi tratate cu maximă confidențialitate, iar identitatea avertizorului/persoanei care notifică/sesizează nu va fi dezvăluită decât în cazurile prevăzute de lege.

Protecție: Asigurăm că persoanele care raportează nu vor fi supuse represaliilor.

Obligațiile noastre: Vom analiza cu seriozitate toate raportările și vom lua măsurile corespunzătoare în cazul identificării unor nereguli.

Ofițerul de Conformitate este disponibil pentru a răspunde oricăror întrebări suplimentare. 

Compliance sau Conformitatea în RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. se referă la angajamentul fiecărui salariat și partener de a respecta atât reglementările interne ale companiei, cât și legislația aplicabilă, printr-un comportament fundamentat pe etică, profesionalism și integritate. În cadrul desfășurării responsabile a activității sale, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. își ia un angajament ferm să respecte reglementările aplicabile odată cu  implementarea principiilor de Conformitate (Compliance), cu scopul de a preveni orice încălcare a legislației relevante pentru activitatea companiei și de a asigura respectarea procedurilor interne.

RetuRO SGR a adoptat un Cod de Etică și Conduită care definește standardele de comportament pe care ne angajăm să le urmăm, incluzând respectul pentru lege, corectitudinea în activitățile de afaceri și responsabilitatea socială. Codul de Etică și Conduită RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este o resursă importantă care va ghida interacțiunile noastre profesionale cu partenerii de afaceri, autoritățile publice, angajații și colaboratorii noștri și va contribui la menținerea unui mediu de afaceri sănătos și respectuos. 

Codul cuprinde un set de valori și principii pe care ni le asumăm și pe care le considerăm esențiale pentru partenerii noștri, după cum urmează:

  • Responsabilitate socială. Norme sociale minime - În promovarea și asumarea responsabilității sociale, RetuRO își asumă și respectă standardele sociale minime în concordanță cu misiunea sa de a implementa sistemul de economie circulară de returnare – garantare. Standardele sociale minime reprezintă un set de norme fundamentale concepute pentru a asigura drepturile și bunăstarea lucrătorilor în întreaga lume, stabilite și promovate în principal de Organizația Internațională a Muncii („OIM”), conforme cu Pactul Global al Națiunilor Unite și cu Declarația Universală a Drepturilor Omului. Responsabilitatea socială reprezintă angajamentul nostru de a contribui activ la binele comun, de a respecta și promova drepturile fundamentale ale tuturor și de a avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Fiecare membru al comunității noastre este responsabil de menținerea unui climat de respect, integritate și colaborare.
  • Integritatea - RetuRO împreună cu partenerii, angajații și colaboratorii săi formează un conglomerat cu o conduită corectă şi onestă, care dă dovadă de consistență între acțiuni, valori, principii și reguli de drept. Așteptăm ca toți partenerii RetuRO să fie responsabili pentru acțiunile lor și să demonstreze integritate în interacțiunile lor cu ceilalți membri ai comunității.
  • Transparenţa și nediscriminarea - Transparența decizională, deschiderea faţă de public, liberul acces la informaţiile de interes public și dialogul deschis şi constructiv, cu toate părţile interesate, reprezintă liniile de ghidare în activitatea RetuRO. Aceste linii sunt trasate atât în interiorul RetuRO cât și în relațiile cu partenerii săi. RetuRO promovează și susține incluziunea si atitudinea nediscriminatorie faţă de angajații săi și/sau partenerii contractuali, indiferent de rasă, sex, religie, orientare sexuală, apartenenţă politică sau de alte asemenea criterii ce pot sta la baza discriminării.
  • Egalitatea de tratament - RetuRO asigură egalitatea de tratament, abținerea de la comportamente discriminatorii pe criterii de naţionalitate, sex, origine, rasă, etnie, handicap, boală, vârstă, religie sau apartenență politică. Partenerii RetuRO trebuie să se bazeze pe aceleași principii. Nu sunt permise comportamentele de abuz sau orice formă de discriminare. Orice încălcare a acestor reguli poate duce la sancțiuni.
  • Confidenţialitatea și protecția datelor - Confidențialitatea reprezintă votul de încredere în relațiile RetuRO cu partenerii, angajații și colaboratorilor. Prin urmare protecția tuturor informațiilor, pe toată durata desfășurării relației cu RetuRO, inclusiv după încetarea acesteia, reprezintă o condiție imperativă pe care RetuRO o oferă și o pretinde în asemenea relații. 
  • Practicile privind concurența - RetuRO crede, încurajează și practică concurența loială și deschisă și solicită tuturor coraboratorilor aderarea la toate legile aplicabile privind concurența. Toți colaboratorii trebuie să se conformeze acestor legi întotdeauna, inclusiv oricărei politici aplicabile la nivel național, european și internațional. Relațiile de afaceri cu colaboratorii RetuRO trebuie să se alinieze cu toate legile aplicabile în domeniul concurenței.
    Combaterea corupţiei- Angajații, conducerea, RetuRO și nici partenerii RetuRO nu trebuie să accepte sau să solicite niciodată mită, plăți necorespunzătoare, cadouri sau gratuități de la orice partener contractual al RetuRO. Angajații/managerii RetuRO și nici partenerii RetuRO nu au voie să ofere sau să solicite cadouri, petreceri, mese, contribuții politice, donații, și nici să accepte aceste lucruri de la parteneri de afaceri, în numele RetuRO. 

Identificarea și prevenirea din timp a posibilelor încălcări de conformitate reprezintă o prioritate pentru RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. În cazul în care observați indicii referitoare la încălcări de conformitate sau încălcări care se referă la domeniile stipulate de Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public,  vă rugăm să vă adresați Ofițerului de Conformitate la următoarele date de contact:

Adresa: Globalworth Campus, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A., Str. Ing. George Constantinescu nr. 4B și Str. George Constantinescu nr. 2-4, clădirea A, etaj 4, Sector 2, București, România
În atenția Ofițerului de Conformitate și/sau la adresa de email: compliance@RetuROsgr.ro

Confidențialitate: Informațiile furnizate vor fi tratate cu maximă confidențialitate, iar identitatea avertizorului/persoanei care notifică/sesizează nu va fi dezvăluită decât în cazurile prevăzute de lege.

Protecție: Asigurăm că persoanele care raportează nu vor fi supuse represaliilor.

Obligațiile noastre: Vom analiza cu seriozitate toate raportările și vom lua măsurile corespunzătoare în cazul identificării unor nereguli.

Ofițerul de Conformitate este disponibil pentru a răspunde oricăror întrebări suplimentare.