RetuRO RetuRO

ACASĂ /COMERCIANŢI

Ești comerciant de băuturi în ambalaje în scopul SGR? Informațiile de mai jos te vor ajuta să vezi ce obligații legale ai și ce trebuie să faci!

Toți comercianții din România care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, au o serie de obligații legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), care va deveni funcțional în România începând cu 30 noiembrie 2023.
Aceste responsabilități sunt stabilite prin Hotărârea de Guvern Nr. 1074/2021 și includ, printre altele, obligația comercianților de a organiza puncte de returnare a acestor ambalaje.

Ești considerat comerciant în scopul SGR dacă:

Ești o persoană juridică ce desfășoară activități de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unități care organizează evenimente, pregătesc și servesc alimente și băuturi.

Dacă ești comerciant în scopul SGR, atunci ai obligația legală de a te înregistra în baza de
date a Sistemului de Garanție-Returnare
.

Ce trebuie să faci pentru a te înregistra?

Mai jos găsești toate informațiile necesare pentru înregistrarea online și pașii pe care trebuie să-i parcurgi.

Secțiunea dedicată comercianților și HoReCa este disponibilă aici și vei putea crea un cont introducând următoarele date:

Datele de identificare ale societății, însoțite de o copie a certificatului de înregistrare fiscală.

Numele, numărul de telefon și adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate din partea comerciantului în relația cu administratorul SGR.

După crearea contului, vei transmite administratorului SGR o notificare care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:

Adresa și suprafața structurii tale de vânzare (a magazinului).

Adresa și detaliile de acces ale punctului de returnare a ambalajelor SGR organizat în cadrul magazinului și orarul de funcționare al acestui punct.

Modalitatea estimată de preluare a ambalajelor SGR de la consumatori: manual sau prin echipamente automate de preluare (RVM).

Numărul de produse în ambalaje SGR comercializate cu amănuntul în România în anul anterior notificării.

Numărul de produse în ambalaje SGR pe care anticipezi că le vei comercializa în anul notificării.

Notificarea va fi semnată cu semnătură electronică, prin intermediul site-ului
portal.returosgr.ro

Înregistrare Comerciant sau HoReCa

În cel mult 90 de zile după transmiterea notificării, vei încheia un contract cu administratorul SGR, tot prin intermediul site-ului www.returosgr.ro. Vei fi ghidat pas cu pas de către administratorul SGR în toate etapele de operaționalizare a SGR.

Până când mă pot înregistra?

Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare se încheie pe 28 februarie 2023.

Ai nevoie de suport?

Ne poți contacta pe e-mail la adresa: suport@returosgr.ro sau ne poți apela la numărul de telefon 021 207 00 09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 - 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.

Ghiduri de descărcat

Înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare

Accesarea contului de utilizator și introducerea datelor pentru transmiterea rapoartelor

Semnarea rapoartelor: semnătură certificată sau digitală simplă

Ce se întâmplă dacă nu mă înregistrez?

Conform HG 1074/2021, neînregistrarea în baza de date gestionată de către administratorul SGR se sancționează cu
amendă de la 20.000 la 40.000 RON.

Contact

Ion Ghica, 13, etaj 4,
030045, București, România.

office@returosgr.ro

suport@returosgr.ro

suport pentru înregistrare comercianți și producători