Skip to main content

About RetuRO

About RetuRO

RetuRO is a company established by a consortium of three private shareholders and one public shareholder and appointed by law as administrator of the Deposit-Return System.
The company was formed as a dually managed company, based on the not-for-profit principle, which means that it has undertaken in its articles of association to reinvest any profits exclusively in the development of the system.
 

RetuRO’s shareholding

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. was established, according to the legislation in force, by the representative associations of beverage producers and retailers to manage the deposit-refund system implemented in Romania. Subsequently, the company adopted the Romanian State as a shareholder.

RetuRO’s vision

viziunea RetuRO

We aim to create a country where everyone feels responsible for their environment and wants to keep it clean. We believe ReturoSGR inspires the desire for positive change, leading the way and providing the best solution for efficient collection and recycling.

We motivate today's citizens to act, so that tomorrow's generations can enjoy a cleaner, greener, more prosperous country. 

RetuRO’s mission

misiunea RetuRO

RetuRO's mission is to implement Romania's largest circular economy project - the deposit-refund system. With this project, we will be able to have a cleaner and greener environment and reach the collection and recycling targets set at European level by the new EU circular economy package.

The Deposit-Return System will boost the recycling market in Romania, providing significant quantities and quality of raw material.
 

RetuRO’s values

Responsibility

Social impact

Focusing on the future

Efficiency

Transparency

Our guiding principle is responsibility. We strongly believe that our actions and decisions can impact the environment, society and the well-being of future generations. We fully commit to the important role we play in creating a more sustainable and environmentally responsible Romania.

If we are responsible for our actions, we lay the foundations for a cleaner future.

We believe in the transformative power of collective action. Together we build partnerships, collaborate with all stakeholders and connect with community members to create sustainable change.

We are creating a force bigger than any one of us, a force capable of rising up to all climate challenges.
 

Our vision extends beyond the present and we work tirelessly for Romania's sustainable future.

We seek innovative solutions and anticipate emerging climate needs. We invest in research and development to stay one step ahead of sustainable practices that can ensure a prosperous future.
 

We are prioritising efficiency, restructuring the Romanian recycling system, conserving raw materials and reducing waste, moving Romania towards a circular economy model that ensures a sustainable future.
 

We engage in open dialogue, sharing progress, successes and challenges with all our partners. We are transparent about our objectives, methods and impact.

We have a strong sense of accountability and encourage active interactions of people, government and partners.
 

Compliance și Codul de Etică și Conduită

Compliance sau Conformitatea în RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. se referă la angajamentul fiecărui salariat și partener de a respecta atât reglementările interne ale companiei, cât și legislația aplicabilă, printr-un comportament fundamentat pe etică, profesionalism și integritate. În cadrul desfășurării responsabile a activității sale, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. își ia un angajament ferm să respecte reglementările aplicabile odată cu  implementarea principiilor de Conformitate (Compliance), cu scopul de a preveni orice încălcare a legislației relevante pentru activitatea companiei și de a asigura respectarea procedurilor interne.

RetuRO SGR a adoptat un Cod de Etică și Conduită care definește standardele de comportament pe care ne angajăm să le urmăm, incluzând respectul pentru lege, corectitudinea în activitățile de afaceri și responsabilitatea socială. Codul de Etică și Conduită RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este o resursă importantă care va ghida interacțiunile noastre profesionale cu partenerii de afaceri, autoritățile publice, angajații și colaboratorii noștri și va contribui la menținerea unui mediu de afaceri sănătos și respectuos. 

Codul cuprinde un set de valori și principii pe care ni le asumăm și pe care le considerăm esențiale pentru partenerii noștri, după cum urmează:

  • Responsabilitate socială. Norme sociale minime - În promovarea și asumarea responsabilității sociale, RetuRO își asumă și respectă standardele sociale minime în concordanță cu misiunea sa de a implementa sistemul de economie circulară de returnare – garantare. Standardele sociale minime reprezintă un set de norme fundamentale concepute pentru a asigura drepturile și bunăstarea lucrătorilor în întreaga lume, stabilite și promovate în principal de Organizația Internațională a Muncii („OIM”), conforme cu Pactul Global al Națiunilor Unite și cu Declarația Universală a Drepturilor Omului. Responsabilitatea socială reprezintă angajamentul nostru de a contribui activ la binele comun, de a respecta și promova drepturile fundamentale ale tuturor și de a avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Fiecare membru al comunității noastre este responsabil de menținerea unui climat de respect, integritate și colaborare.
  • Integritatea - RetuRO împreună cu partenerii, angajații și colaboratorii săi formează un conglomerat cu o conduită corectă şi onestă, care dă dovadă de consistență între acțiuni, valori, principii și reguli de drept. Așteptăm ca toți partenerii RetuRO să fie responsabili pentru acțiunile lor și să demonstreze integritate în interacțiunile lor cu ceilalți membri ai comunității.
  • Transparenţa și nediscriminarea - Transparența decizională, deschiderea faţă de public, liberul acces la informaţiile de interes public și dialogul deschis şi constructiv, cu toate părţile interesate, reprezintă liniile de ghidare în activitatea RetuRO. Aceste linii sunt trasate atât în interiorul RetuRO cât și în relațiile cu partenerii săi. RetuRO promovează și susține incluziunea si atitudinea nediscriminatorie faţă de angajații săi și/sau partenerii contractuali, indiferent de rasă, sex, religie, orientare sexuală, apartenenţă politică sau de alte asemenea criterii ce pot sta la baza discriminării.
  • Egalitatea de tratament - RetuRO asigură egalitatea de tratament, abținerea de la comportamente discriminatorii pe criterii de naţionalitate, sex, origine, rasă, etnie, handicap, boală, vârstă, religie sau apartenență politică. Partenerii RetuRO trebuie să se bazeze pe aceleași principii. Nu sunt permise comportamentele de abuz sau orice formă de discriminare. Orice încălcare a acestor reguli poate duce la sancțiuni.
  • Confidenţialitatea și protecția datelor - Confidențialitatea reprezintă votul de încredere în relațiile RetuRO cu partenerii, angajații și colaboratorilor. Prin urmare protecția tuturor informațiilor, pe toată durata desfășurării relației cu RetuRO, inclusiv după încetarea acesteia, reprezintă o condiție imperativă pe care RetuRO o oferă și o pretinde în asemenea relații. 
  • Practicile privind concurența - RetuRO crede, încurajează și practică concurența loială și deschisă și solicită tuturor coraboratorilor aderarea la toate legile aplicabile privind concurența. Toți colaboratorii trebuie să se conformeze acestor legi întotdeauna, inclusiv oricărei politici aplicabile la nivel național, european și internațional. Relațiile de afaceri cu colaboratorii RetuRO trebuie să se alinieze cu toate legile aplicabile în domeniul concurenței.
    Combaterea corupţiei- Angajații, conducerea, RetuRO și nici partenerii RetuRO nu trebuie să accepte sau să solicite niciodată mită, plăți necorespunzătoare, cadouri sau gratuități de la orice partener contractual al RetuRO. Angajații/managerii RetuRO și nici partenerii RetuRO nu au voie să ofere sau să solicite cadouri, petreceri, mese, contribuții politice, donații, și nici să accepte aceste lucruri de la parteneri de afaceri, în numele RetuRO. 

Identificarea și prevenirea din timp a posibilelor încălcări de conformitate reprezintă o prioritate pentru RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. În cazul în care observați indicii referitoare la încălcări de conformitate sau încălcări care se referă la domeniile stipulate de Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public,  vă rugăm să vă adresați Ofițerului de Conformitate la următoarele date de contact:

Adresa: Globalworth Campus, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A., Str. Ing. George Constantinescu nr. 4B și Str. George Constantinescu nr. 2-4, clădirea A, etaj 4, Sector 2, București, România
În atenția Ofițerului de Conformitate și/sau la adresa de email: compliance@RetuROsgr.ro

Confidențialitate: Informațiile furnizate vor fi tratate cu maximă confidențialitate, iar identitatea avertizorului/persoanei care notifică/sesizează nu va fi dezvăluită decât în cazurile prevăzute de lege.

Protecție: Asigurăm că persoanele care raportează nu vor fi supuse represaliilor.

Obligațiile noastre: Vom analiza cu seriozitate toate raportările și vom lua măsurile corespunzătoare în cazul identificării unor nereguli.

Ofițerul de Conformitate este disponibil pentru a răspunde oricăror întrebări suplimentare. 

Compliance sau Conformitatea în RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. se referă la angajamentul fiecărui salariat și partener de a respecta atât reglementările interne ale companiei, cât și legislația aplicabilă, printr-un comportament fundamentat pe etică, profesionalism și integritate. În cadrul desfășurării responsabile a activității sale, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. își ia un angajament ferm să respecte reglementările aplicabile odată cu  implementarea principiilor de Conformitate (Compliance), cu scopul de a preveni orice încălcare a legislației relevante pentru activitatea companiei și de a asigura respectarea procedurilor interne.

RetuRO SGR a adoptat un Cod de Etică și Conduită care definește standardele de comportament pe care ne angajăm să le urmăm, incluzând respectul pentru lege, corectitudinea în activitățile de afaceri și responsabilitatea socială. Codul de Etică și Conduită RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este o resursă importantă care va ghida interacțiunile noastre profesionale cu partenerii de afaceri, autoritățile publice, angajații și colaboratorii noștri și va contribui la menținerea unui mediu de afaceri sănătos și respectuos. 

Codul cuprinde un set de valori și principii pe care ni le asumăm și pe care le considerăm esențiale pentru partenerii noștri, după cum urmează:

  • Responsabilitate socială. Norme sociale minime - În promovarea și asumarea responsabilității sociale, RetuRO își asumă și respectă standardele sociale minime în concordanță cu misiunea sa de a implementa sistemul de economie circulară de returnare – garantare. Standardele sociale minime reprezintă un set de norme fundamentale concepute pentru a asigura drepturile și bunăstarea lucrătorilor în întreaga lume, stabilite și promovate în principal de Organizația Internațională a Muncii („OIM”), conforme cu Pactul Global al Națiunilor Unite și cu Declarația Universală a Drepturilor Omului. Responsabilitatea socială reprezintă angajamentul nostru de a contribui activ la binele comun, de a respecta și promova drepturile fundamentale ale tuturor și de a avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Fiecare membru al comunității noastre este responsabil de menținerea unui climat de respect, integritate și colaborare.
  • Integritatea - RetuRO împreună cu partenerii, angajații și colaboratorii săi formează un conglomerat cu o conduită corectă şi onestă, care dă dovadă de consistență între acțiuni, valori, principii și reguli de drept. Așteptăm ca toți partenerii RetuRO să fie responsabili pentru acțiunile lor și să demonstreze integritate în interacțiunile lor cu ceilalți membri ai comunității.
  • Transparenţa și nediscriminarea - Transparența decizională, deschiderea faţă de public, liberul acces la informaţiile de interes public și dialogul deschis şi constructiv, cu toate părţile interesate, reprezintă liniile de ghidare în activitatea RetuRO. Aceste linii sunt trasate atât în interiorul RetuRO cât și în relațiile cu partenerii săi. RetuRO promovează și susține incluziunea si atitudinea nediscriminatorie faţă de angajații săi și/sau partenerii contractuali, indiferent de rasă, sex, religie, orientare sexuală, apartenenţă politică sau de alte asemenea criterii ce pot sta la baza discriminării.
  • Egalitatea de tratament - RetuRO asigură egalitatea de tratament, abținerea de la comportamente discriminatorii pe criterii de naţionalitate, sex, origine, rasă, etnie, handicap, boală, vârstă, religie sau apartenență politică. Partenerii RetuRO trebuie să se bazeze pe aceleași principii. Nu sunt permise comportamentele de abuz sau orice formă de discriminare. Orice încălcare a acestor reguli poate duce la sancțiuni.
  • Confidenţialitatea și protecția datelor - Confidențialitatea reprezintă votul de încredere în relațiile RetuRO cu partenerii, angajații și colaboratorilor. Prin urmare protecția tuturor informațiilor, pe toată durata desfășurării relației cu RetuRO, inclusiv după încetarea acesteia, reprezintă o condiție imperativă pe care RetuRO o oferă și o pretinde în asemenea relații. 
  • Practicile privind concurența - RetuRO crede, încurajează și practică concurența loială și deschisă și solicită tuturor coraboratorilor aderarea la toate legile aplicabile privind concurența. Toți colaboratorii trebuie să se conformeze acestor legi întotdeauna, inclusiv oricărei politici aplicabile la nivel național, european și internațional. Relațiile de afaceri cu colaboratorii RetuRO trebuie să se alinieze cu toate legile aplicabile în domeniul concurenței.
    Combaterea corupţiei- Angajații, conducerea, RetuRO și nici partenerii RetuRO nu trebuie să accepte sau să solicite niciodată mită, plăți necorespunzătoare, cadouri sau gratuități de la orice partener contractual al RetuRO. Angajații/managerii RetuRO și nici partenerii RetuRO nu au voie să ofere sau să solicite cadouri, petreceri, mese, contribuții politice, donații, și nici să accepte aceste lucruri de la parteneri de afaceri, în numele RetuRO. 

Identificarea și prevenirea din timp a posibilelor încălcări de conformitate reprezintă o prioritate pentru RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A. În cazul în care observați indicii referitoare la încălcări de conformitate sau încălcări care se referă la domeniile stipulate de Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public,  vă rugăm să vă adresați Ofițerului de Conformitate la următoarele date de contact:

Adresa: Globalworth Campus, RetuRO Sistem de Garanție Returnare S.A., Str. Ing. George Constantinescu nr. 4B și Str. George Constantinescu nr. 2-4, clădirea A, etaj 4, Sector 2, București, România
În atenția Ofițerului de Conformitate și/sau la adresa de email: compliance@RetuROsgr.ro

Confidențialitate: Informațiile furnizate vor fi tratate cu maximă confidențialitate, iar identitatea avertizorului/persoanei care notifică/sesizează nu va fi dezvăluită decât în cazurile prevăzute de lege.

Protecție: Asigurăm că persoanele care raportează nu vor fi supuse represaliilor.

Obligațiile noastre: Vom analiza cu seriozitate toate raportările și vom lua măsurile corespunzătoare în cazul identificării unor nereguli.

Ofițerul de Conformitate este disponibil pentru a răspunde oricăror întrebări suplimentare.